در طراوت از آموزش عقب نمی مانید
پیش دبستان و دبستان دخترانه شناختی طراوت
پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی طراوت واقع در منطقه 9، تنها پیش دبستان و دبستان شناختی تهرانسر می باشد. منظور از شناختی بودن این مدرسه این است که تمامی آموزش ها با رویکردی شناختی صورت می پذیرد. به این معنی که در این مدرسه دخترانه هوش های چندگانه دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد و با توجه به این هوش های چندگانه برنامه آموزشی مناسب برای دانش آموزان تدوین می شود. پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی طراوت به مدیریت خانم منصوره کشوری در محدوده تهرانسر (منطقه 9)، خیابان گیتی نما یا چهاردهم و پلاک 49 واقع شده است.
در سال تحصیلی 1403-1402 در پیش دبستان و دبستان طراوت اتفاق افتاد:
پیگیری فردی
فیلم آموزشی
برنامه های مکمل
7 رکن اساسی آموزش در دبستان دخترانه طراوت
که به آن یادگیری فعالیت محور هم گفته می شودبه طیف گسترده ای از استراتژی های تدریس اشاره دارد که در طول کلاس دانش آموزان را به عنوان شرکت کننده فعال در یادگیری با مربی خود درگیر می کند.
یادگیری فردی
برای هر دانش آموز با توجه به نیازهای آموزشی ترمیمی ، تکمیلی و یا پیشرفته به طور خاص برنامه آموزشی خاصی در نظر گرفته می شود تا بهتر پیشرفت کند.
تکالیفی که با توجه به تفاوت های فردی و نیازهای آموزشی ترمیمی ، تکمیلی یا پیشرفته برای هر دانش آموز به صورت هدفمند در نظر گرفته می شود.
تثبیت و تعمیق یادگیری
تمامی برنامه های در نظر گرفته به صورت فردی و گروهی برای دانش آموز در نهایت منجر به تثبیت و تعمیق دروس ارائه شده خواهد شد.
ارزشیابی توصیفی
معلم با مشارکت فعال دانش آموز و اولیا و با استفاده از ابزارهای مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها و پیش رفتهای دانش آموزان می پردازدو با تحلیل آنها به یادگیری هرچه بهتر دانش آموزان کمک می کند.
در طول سال تحصیلی دانش آموزان میتوانند در زمینه های فردی و تحصیلی از مشاوره حرفه ای برخوردار شوند. این امر سبب شناسایی مشکلات دانش آموز و بهبود آنها در طول تحصیل خواهد شد.
یادگیری معکوس
دانش آموزان در خانه و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی با تولید محتوا از سوی آموزگار درس را فرا می گیرند. آنها سر کلاس چیزهایی را که در خانه فرا گرفته بودند دوره می کنند.
پیش دبستانی دخترانه طراوت : سکوی پرتاب به سوی موفقیت ها
دوره پیش دبستانی، مرحلهای حیاتی در زندگی هر کودک است که میتواند در آینده تحصیلی و شخصی او تاثیرات عمیقی داشته باشد. این دوره پایه و اساس یادگیری سال های بعدی محسوب میشود و نقش مهمی در توسعه مهارتهای اجتماعی، هیجانی و عقلانی کودکان دارد.
یکی از مهمترین جنبههای دوره پیش دبستانی دخترانه طراوت، توسعه مهارتهای اجتماعی است. کودکان در این دوره یاد میگیرند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند، نوبت خود را رعایت نمایند و در فعالیتهای گروهی شرکت کنند. این تجربیات اجتماعی برای سازگاری بهتر در محیطهای آموزشی آینده و همچنین در جامعه ضروری هستند.
علاوه بر مهارتهای اجتماعی، در دوره پیش دبستانی طراوت توجه ویژه ای به توسعه مهارتهای هیجانی کودکان می شود. کودکان یاد میگیرند چگونه احساسات خود را شناسایی و بیان کنند و چگونه با استرس و ناکامیها مواجه شوند. این مهارتها برای رشد شخصیتی و اعتماد به نفس کودکان اساسی است.
از نظر تحصیلی، دوره پیش دبستانی دخترانه طراوت به کودکان کمک میکند تا مهارتهای ابتدایی مانند خواندن، نوشتن و محاسبات را درک کنند. در این دوره همچنین استعدادهای علمی و هنری کودکان شناسایی شده و به آنها اجازه داده می شود تا استعدادهای خود را پرورش دهند. این تجربیات آموزشی اولیه میتواند تجربه ای به یاد ماندنی و زیبا از تحصیل را در ذهن کودکان حک کند.
بنابراین، دوره پیش دبستانی دخترانه طراوت نه تنها به توسعه مهارتهای پایهای کودکان کمک میکند بلکه بستری برای رشد آتی آنها در همه جوانب زندگی فراهم میآورد. تاثیر این دوره میتواند در طول زندگی تحصیلی، شخصی و حرفهای کودکان مشاهده شود و زمینهساز موفقیتهای آنان در آینده باشد. این دلایل نشان میدهند که چرا توجه به کیفیت آموزشهای پیش دبستانی باید در الویت قرار گیرد.
دبستان دخترانه طراوت : پیش به سوی آینده
دوره دبستان نه تنها در علم آموزی بلکه در توسعه مهارتهای زندگی و شخصیتی دانشآموزان تاثیر بسزایی دارد. با توجه به اینکه این دوره زمینهساز مراحل بعدی تحصیلی و حتی زندگی حرفهای دانش آموز است، باید سیستمهای آموزشی به گونهای طراحی شوند که نیازهای متنوع تحصیلی و شخصیتی دانشآموزان را پوشش دهند و آنها را برای دنیای متغیر امروز آماده سازند.
به همین دلیل ما در دبستان دخترانه طراوت با تلفیق روش های نوین آموزشی تلاش کرده ایم تا برنامه ای کامل برای رشد وجوه تحصیلی و شخصیتی دانش آموزان را برای آنها فراهم کنیم. روش آموزشی شناختی و مبتنی بر هوشهای چندگانه، دو رویکرد نوآورانه در حوزه آموزش هستند که هر یک به شیوهای منحصر به فرد به تقویت تواناییهای دانشآموزان میپردازند. روش آموزشی شناختی بر تقویت فرایندهای ذهنی مانند توجه، حافظه، تفکر انتقادی و حل مسئله تمرکز دارد. این رویکرد، دانشآموزان را تشویق میکند تا درک بهتری از نحوه فراگیری، پردازش، ذخیره و بازیابی اطلاعات داشته باشند. معلمان دبستان دخترانه طراوت در این روش تلاش میکنند تا از استراتژیهای مختلفی برای فعال سازی تفکر شناختی استفاده کنند. مانند پرسش سوالاتی که نیاز به تفکر عمیق و تحلیل دارند، و فعالیتهای گروهی که به دانشآموزان اجازه میدهد در حل مسائل مشترک همکاری کنند.
از سوی دیگر، در دبستان دخترانه طراوت رویکرد مبتنی بر هوشهای چندگانه نیز مورد توجه واقع شده است. این رویکرد بر این باور است که انسانها دارای چندین نوع هوش هستند، از جمله هوشهای کلامی-زبانی، منطقی-ریاضی، بصری-فضایی، بین فردی، درون فردی، موسیقایی، حرکتی-جسمانی و طبیعتگرا. این رویکرد آموزشی تلاش میکند تا از این تنوع هوش به منظور ارائه فرصتهای یادگیری سازگار با تواناییهای منحصر به فرد هر دانشآموز استفاده کند. به این ترتیب، معلمان میتوانند محیط یادگیری ایجاد کنند که به تقویت همه جانبه تواناییهای دانشآموزان کمک میکند و اجازه میدهد تا هر دانشآموز بر اساس نقاط قوت خود پیشرفت کند.
ترکیب این دو روش آموزشی در دبستان دخترانه طراوت میتواند تاثیرات بسیار مثبتی بر توسعه شخصیتی و تحصیلی دانشآموزان داشته باشد. استفاده از تکنیکهای شناختی به همراه توجه به تنوع هوشهای چندگانه، میتواند به ایجاد یک محیط یادگیری جذاب و کارآمد کمک کند که در آن هر دانشآموز بر اساس تواناییها و علایق خود به بهترین شکل ممکن رشد کند.